gUru..

Salam lebaran wat semua..agak lama juga tak submit post baru..suasana raya masih lagi terasa..semalam ofis aku wat jamuan raya kat hotel renaissance,KL(betul kot ejaan gini)..agak meriah,namun tak dapat nak tibai makan banyak2..sate,laksa,roti jala,soto,mee goreng..tu je kot yang sempat..hehe..syukur alhamdulillah,rezeki Allah bagi..
Raya hari tu sempat juga bermsg2 ngan kawan2 lama..yang bestnya member2 aku yang tengah tunggu posting nak mengajar..punyala syok duk kat rumah je,tak kerja..sempat juga aku tanya diorang nak mengajar kat mana..ada yang kata kalau boleh nak mengajar kat kampung2 je..nak lari dari kesibukan kota..menghirup udara segar..katanya,tak kisah kalau budak2 tak pandai,yang penting diorang tau hormat guru..aku sokong sangat apa dia kata..teringat masa hari raya hari tu,aku gi melawat tok guru yang ajar aku mengaji..dia kata,anak2 murid dia yang sama batch ngan aku je still ingat n datang melawat dia..katanya,budak2 batch lepas aku macam tak homat dia..jumpa kat mana2 pun tak tegur..
aku faham apa yang beliau cuba sampaikan..agak kesian gak..yela,beliau dah berusia..hati orang tua ni sensitif dia lebih sikit..dan aku bertuah sebab beliau masih lagi hidup n aku masih berpeluang nak tunjukkan rasa hormat n penghargaan aku pada beliau..pada korang yang ada tok guru macam aku,ingatla kat diorang..diorang bagi ilmu yang bermanfaat pada kita,ajar kita mengaji,fardu ain lagi..ilmu yang tak kan habis..praktikkan apa yang diorang ajar..semoga kita semua mendapat keberkatan daripada Allah SWT..apa dia anak2?keberkatan..kaf,ba,rho,kaf,alif,ta,nun..KEBERKATAN..(diambil dari cerita Dunia Baru..hehe)

3 maklum balas:

boy_bersahaje berkata...

ooo, ade blog xnk bg tau aku eh. sampai ati ko. sib baik aku usha profile ko. klau x samapi ke tua aku x tau. ko keje mane skrg? ble nk kawen ni. huhuhu.nice blog buddy..

kay berkata...

kawen?tak lama lagi..tunggu la surat jemputan nanti..haha..cakap kat aku,ko tu bila?

syma_mr berkata...

setuju jugak dgn entry kau kali ni