jelatang...


Mak..pada aku tu panggilan aku pada mak aku..ada orang panggil IBU,MAMA,UMI,MA pada insan yang telah melahirkan mereka ke muka bumi..

Hati aku terdetik nak tulis pasal mak ni lepas tetiba je aku teringat citer Jelatang kat TV3 tu..sumpah aku cakap,ada satu malam tu,aku nangis time aku tengok citer tu..on d spot aku msg mak aku,minta maaf atas segala salah silap aku selama ni..n sepanjang malam tak leh tdo..rindu kat mak aku..

Mungkin ada yang tak layan citer tu,yela citer melayu kan..tapi aku layan doh..bukan sebab ada rozita che wan,tapi sebab citer dia,pasal anak yang derhaka..giler ko,kena laknat kalu jadi anak derhaka..dah la syurga bawah tapak kaki ibu..n baru2 ni ada citer pasal anak derhaka gak kat TV3..sayu hati beb..tv3 memang suka tunjuk citer2 gini..

Aku cukup syg kat mak aku..n aku harap korang semua syg la kat mak korang..buruk camna pun dia,jahat camna pun,dia tetap mak korang..1 perkara yang aku amalkan,dari kecil sampai sekarang,yang aku rasa mak n ayah aku cukup suka..CIUM TANGAN DIORANG TIAP KALI JUMPA N NAK BERPISAH..benda ni aku amal dari kecil lagi..n even aku dah kerja sekarang,merantau gi mana2,tiap kali balik,aku pasti cium tangan diorang masa salam..aku rasa,dah tak ramai yang amalkan benda ni..

Pernah tak korang cakap korang syg kat mak korang?mungkin sesetengah orang kata kita dah besar,malu la..percayala,ucapan ‘syg mak’ tu,walaupun hanya 2 perkataan,tapi kalu kita ucap pada mak kita,hati seorang ibu cukup tersentuh tau..aku tak tipu..kadang2 aku cakap 'i luv u'..sampaikan member2 ingat aku tengah cakap2 ngan awek..but d fact is,i really luv my mother..

Aku tak de idea sangat sebenarnya..Cuma aku nak ajak korang ingat pada mak n ayah korang je..next time aku sambung lagi..tu pun kalau aku ada idea..

1 maklum balas:

Unknown berkata...

citer melayu mmg xlayan..tapi kalau ada bab-bab derhaka nie mmg suke tengok..isteri derhaka ke, anak derhaka ke, adik derhaka ke (ada ke..^^..he~) tapi bf@gf durhaka xske..