aku bukan binatang itu..

tajuk macam harem..aku rasa bukan aku sorg ada pengalaman dengan binatang..ni ada a few citer tentang aku dan binatang..

1.aku pernah kena gigit ngan beruk masa aku kecik..betul2 kat betis aku..tapi ye la,aku kan darah pendekar,pantang mengalah..aku tumbuk2 muka beruk tu,then hantuk kepala dia kat pokok..seb baik juga tuan beruk tu dah potong gigi taring dia..kalau tak,mau berlubang betis aku kena ngap..

2.ada 1 hari aku rasa penat sgt..cek2 kat dapur ada milo,teh,nescafe dan tongkat ali..aku pun tak pasti sape punya t.ali tu..tak mungkin ayah aku..ayah aku telan telur ayam kg+madu,baru power..sebat jela t.ali tu..tambah susu sikit..time kacau2 air tu,nampak berbuih2 kat tengah je..minum sudah..then terasa ada sumthing terlekat kat langit2..rupa2nya..labah2 je..tapi yg aku heran,aku tak jadi spiderman lak..ke kena gigit ngan labah2 je baru jadi spiderman?..yg pasti aku jadi 'JAMBANMAN' sebab aku cirit birit lepas tu..

3.pernah kena kejar ngan babis tak?babis ni panggilan manja tuk anak binatang hidung penyek tu..aku tak pernah kena kejar..tapi pernah kejar babis ni..masa tu aku kecik lagi,sekolah rendah la..biasa la rumah felda dulu2,ada hutan sikit kat belakang rumah..ntah camna ada babis ni sesat..aku n anak2 jiran boleh pulak gi kejar babis tu..keliling kg juga la..sedar2 je ramai budak2 kg ikut kejar sama..semua jadi jakun,macam tak pernah tengok babis..bila fikir balik,terasa bongok diriku ini..

4.aku cukup syg pada kucing yg aku bela..nama2 yg aku bagi semua nama standard..Putih,Hitam,Tompok..kalau semua kucing aku hidup lagi,nak tukar nama diorang jadi Richard ke..John ke..tapi semua dah mati..ada sekor tu mati kena gilis..meraung juga adik2..aku cool..tak nangis..lagi sekor ni sedih sikit..mati sebab keracunan keropok..ni semua jiran aku punya pasal la..sengal sgt..ada ke dia buat perangkap babis guna umpan keropok?kalau keropok ok tak pe la..ni dah celup2 ngan racun..mati la kucing aku tu dengan mulut berbuih..sampai sekarang aku anti ngan jiran aku..tapi kalau kenduri kahwin anak dia aku datang..dapat makan free..tak kan dia nak letak racun kot..

5.aku pernah terpijak kaca masa kecik..so kaki aku terbelah di pergelangan kaki menampakkan isi dan darah keluar membuak2..so kena jahit n aku terpaksa mengengsot tuk bergerak dalam rumah..satu hari tengah lepak,ntah dari mana dtg sekor lipan ke arah aku..bygkan kesusahan aku alami waktu tu..mengengsot selaju mungkin menjauhi lipan tersebut sambil menjerit2 panggil mak aku..haus juga la b*nt*t aku ni dalam beberapa mm..siut sungguh encik lipan itu..

kalau diikutkan,banyak lagi sebenarnya..cukuplah dulu..sayangi la pada binatang,sebab diorg pun makhluk Allah juga..

p/s-bila tengok lipas,aku rasa nak spray rinsect je..geram tengok dia merayap cepat sgt..

11 maklum balas:

Paan Ovrtd berkata...

Pernah kena kejar gajah? Saya...saya...saya...x pernah.

kayghani berkata...

dik an:
*gajah?tak pernah kena kejar lagi..ada bela ke?

Unknown berkata...

kelakarnya kisah beruk tu..heee~

Unknown berkata...

Banyak pengalaman dengan lipas. Duduk dengan jiran yang suka lipas (Ogy & The Cocroach), buka fail pun ada lipas. Hairan, lipas pun minat dengan kertas.

kotaklimasegi berkata...

huahuahuahua...

sangat kelakar kisah 5 itu..


*aku gelak sampai kene tegur member sebelah... hahahaha..

kayghani berkata...

baby:
*seb baik lebam je..tu pun sebab tak de taring

hamim:
*lipas pun nak belajar juga kot pasal paten

arfahadnan:
*haha..gelak la..kena kat ko baru ko tau..hehe

Donut berkata...

aku slalo bercakap ngan beruk...
nanti aku nak buat buku
siri bercakap dengan beruk

kayghani berkata...

epul:
*arhhh kau..dengan semua binatang ko bercakap..guna hikmat ustaz amirul ke?

87 berkata...

sian beruk tu kena hantuk,,agak2 terburai tak isi kepalanya..hehe!!salah target sda beruk tuhh..

sutera putih bertukar pink,,, berkata...

sian beruk 2 kena hantuk..
mesti bergegar otak dia,,,
silap2 ilang ingatan...

zeroxlegend berkata...

kisah beruk tu sungguh menyayat hati,
kesian sungguh pada beruk itu dipukul dihentak tanpa rasa belas kasihan...kejam...bengis snggh si pemukul...