i dengan dia kawan je..

aku rasa macam dah malas je nak update blog..yela dengan keadaan aku yg sibuk sekarang ni..tapi rasa macam tak best lak biar blog tak di-update..

1.ada lawatan gi kilang honda kat melaka khamis lepas..best kot..sebab ni 1st time aku tengok sebuah kereta dibuat..dari part2,cantum2,cat2,sampai la jadi keter..termasuk la test alignment n macam2 lagi..geram pulak tengok keter2 honda ni..aku beli juga seketul nanti..tak banyak ilmu pasal paten yg aku blaja..sebab kalau bahagian reka2 ni banyak kat main dia..mana lagi kalau bukan negara matahari terbit..JEPUN..tapi aku tengok kat situ macam semuanya pekerja tempatan..even pengurusan pun org Melayu..tabik la kat korg..ke nak tunduk kepala stail Jepun?

kawan:cap yg dia bagi ni,dapat kat kita ke kena bagi balik?
aku:dapat kat kita kot..kalau dia minta balik,kedekut sgt la..aku pijak2 cap ni dulu,then campak ke muka dia..cap pun berkira..
kawan:tapi aku rasa pelik la..
aku:nape lak?
kawan:honda kan kaya,nape tak bagi visitors side mirror Honda City sorg satu?aku rasa tak jejas pun..
aku:kalau Honda ni bapak ko punya,bolehla..bongok..

2.malam isnin lepas blok kediaman aku tetiba terputus bekalan letriknya..sunggguh damn..sebabnya bila tak de letrik,tak dapat tengok Astro..ramai juga kawan2 aku kata yg kitorg tak bayar bil..silap besar..makan penumbuk sekepal la jawabnya..aku yg incharge pasal semua bil2 dalam rumah..tak pernah lagi miss bayar..so tido awal la aku..dalam 1.30 letrik ada balik..semua kecoh,macam ada jamuan hari raya je..then tiba2..

kawan:kay..aku tumpang tido rumah ko malam ni boleh tak?
aku:wei..lari dari rumah ke?datang la..

apa kes pkl 1.30 pagi telefon member minta tumpang tido?yg tu rahsia la..yg aku pelik,nape aku boleh terjaga lak?selalu aku tido mati..mmg tak kan dengar bunyi hp sampai la pagi esok..rezeki dia kot..

3.tetiba teringat kisah masa kecil2..lepas sekolah,aku ngan anak2 jiran gi mengaji ngan tok guru ni(refer previous story@klik sini)..so petang sebelum solat asar,lepak ngan kawan2 dulu..tiba2 member aku sakit perut nak berak..after selesai,kitorg dah prepare nak solat dah..then

anak jiran 1:wei,ko mana boleh smyg..
member aku:nape lak?
anak jiran 1:sebab ko berak tadi..berak kan hadas besar..kena mandi dulu la..
member aku:ha ah la..aku balik rumah mandi dulu la..

aku ngan kawan2 lain semua gelak sakan..sebab tak percaya lak yg mamat tu boleh percaya apa member dia bagitau..tak pasal2 berlari laju balik rumah..padahal datang tempat mengaji ngan basikal..nak mandi hadas besar punya pasal,basikal pun lupa..

Moral:sayangi kawan2..sebab kita bukan setakat membesar bersama family kita je..tapi ngan kawan2 juga..

gambar tak de kaitan pun..terjumpa patung ni dalam lif..
santa claus tengah menyamar jadi patung..

1 maklum balas:

Unknown berkata...

best biey ngarut..hehe~..sempat lak ambik gmbar santa claus tu, xprasan pun hari tu..